Ze společné schůze ŘV ČS
CHPH a výstavního výboru CV 2009 konané dne 3.10.2008 od 14 hodin v Lysé
nad Labem
Přítomni: ŘV – Josef Toušek, Petr Husák, Ladislav Potůček, Václav Špilar, Václav Hrudka, ing. Václav Švec, ing. Jan Jakubec
KRK
– ing. Václav Vorlíček,
Schůzi
zahájil předseda ČS CHPH Josef Toušek ve 14,30 .
Program:
1.
zahájení
2.
CV
2009
3.
Zemská
výstava 2008
4.
zpráva
předsedy RK ČS
5.
projednání
OS Jihlava – závod Beroun 2008
6.
projednání
trestu pro OS Svitavy za sezónu 2008
7.
informace
z ČMK
8.
stanovení
termínu konference ČS CHPH
9.
různé
10. závěr
K jednotlivým
bodům:
ad 1/ CV PH v Lysé nad Labem se uskuteční
2.-4.1.2009. – propozice CV jsou již zveřejněny. Výstavní výbor již pracuje a
zbývá zajistit jen několik detailů např. krmítka, pláště pro pořadatele apod.
Dražba při CV proběhne jen v sobotu a bude
draženo cca 40 ks holubů.
Přednáška MVDr Dubaje bude v neděli.
Společenský večer bude v sobotu večer
v prostorách výstaviště.
V PROPOZICÍCH CV je chybně uvedeno SVOBODA JIŘÍ
– Nové město pod Smrkem opravte si na SVOBODA OLDŘICH – ZAMACHY 43, 294 26
SKALSKO
Tel. 607 501 753
ad 2/ ZEMSKÁ výstava ČS CHPH se uskuteční také na
výstavišti v LYSÉ nad Labem dne 6.12.2008 jako generálka na CV.Pořadatelem
bude OS Polabí s tím, že v případě prodělku bude dofinancováno
z pokladny ČS CHPH. Propozice a výstavní karta budou umístěny na
internetu.
ad 3/ Zpráva předsedy RK ing. Vorlíčka .
-
společný
závod Aachen 1 – dopravní prostředky OS Polabí a Sever byla na místě srazu včas
a vpořádku. Na start se dostavila pozdě obě auta OS Klatovy- kolem 07,30. Nikdo
neví, kde se do té doby tato auta pohybovala. Samotný start proběhl zmatečně,
poté co se otevřel jeden box holubů na vozíku OS Lidice došlo k vypuštění
všech holubů vlastně bez jakéhokoliv pokynu.
-
zápisy
z presidia – malá důvěryhodnost – chybí ověřovatelé, je chybně uváděna
účast na schůzích.
-
Zápis
má schvalovat jedině president, nebo předseda a neděje se tak.
-
Konference
by měla projednávat pouze schválené body.
Ad 4/ Závod Beroun v OS Jihlava – př. Fikar
–vyřešeno presidiem a OS Jihlava jako pořadatel závodu bude řešen Zemskou
konferencí dne 22.11.2008.
ad 5/ Po projednání provinění OS Svitavy ŘV ČSCHPH
rozhodl, že se OS Svitavy může
zúčastnit Zemské výstavy a její holubi v českých soutěžích budou
vyhodnoceni.
Ad 6/ Ing Konopčík přednesl návrh závodů ČMK na rok
2009 – 31.5. Aachen
13.6. Brusel
27.6. Oostende
11.7. Orleans
25.7. S. Niklaas
Vyhodnocení ČMK 2008 proběhne při Zemské výstavě dne
6.12.2008.
Ad 7/ Doplacení NZ Oostende z pokladny
dopravcům – OS Klatovy a OS Polabí.
Do Klatov
provedeno a OS Polabí bude provedeno až po odsouhlasení vyúčtování Konferencí
ČS .
Doplatek 10030,- Kč za Orleans byl odsouhlasen a
bude proplacen a závod Calais z důvodu nedodržení propozic závodu nebude
proplaceno.
Ad 8/ Termín Konference ČS CHPH byl stanoven na
22.11.2008 od 10.00 hodin ve Slivenci.
Ad 9/ ŘV ČS souhlasí s tím, aby se jednání
ohledně koordinace vypouštění holubů v Německu za ČMS CHPH zúčastnili
v rámci trhů v Kaselu dne 8.11. př. Špilar a př. Kondrys.
Závěr schůze provedl předseda př.Toušek ve 20.00
Zapsal: Václav Špilar
CÁCHY
Zklamali všichni zodpovědní.
Z pověření
ŘV ČS předkládám rozbor událostí, které se týkají závodu Cáchy dne 31.5.2008.
Prvopočátek neúspěchu závodu považuji
v naprosto nepřipravené a nezvládnuté schůzi ve Slaném dne 23.2.2008, byť
byla pracovní. Tato schůze nedala jednoznačný směr a záměr organizace dlouhých
tratí (započítáváno do OS, mistrovství Čech, republiky a Bůh ví, kam ještě ).
Druhá rána přišla 14 dní před závodem Cáchy, kdy se letěl krátký, dá se říct
přípravný závod. Bohužel, průběh byl velice špatný, velké ztráty a
z přípravy byl tak velký výbuch (málokdo si to připouští).
No a nyní
samotné Cáchy: to je úžasné, co se všechno může stát, zvláště když se tomu
pomůže.
a)
PŘEPRAVCI
:
Polabí - řidič Šálek + 1, dojelo na místo startu večer před
startem
Sever – řidič Herzina + 1, dojelo okolo čtvrté hodiny
ráno
Klatovy – řidič Ptáček, řidič Kosohorský, dvě auta, dva řidiči, na start
dorazili okolo 7,30 ráno, není průhledný čas mezi 6-7,30, chybí kolečka
z tachografů, dosud nedošla ačkoliv žádal p.Toušek i já Jáchyma st. i ml.
V tuto dobu se pohybovala auta z Klatov kde ? Podle ústních informací
údajně zajišťovali náhradního startéra.
V 5,30 telefon pan
Šálek Truksovi: Co se bude dít, Klatovy tu nejsou. Asi okolo 7,30 byl ostrý
telefonický hovor mezi panem Truksou a panem Jáchymem st.
b)
PŘÍPRAVA na start a start:
těsně před 8 hodinou ráno
při přípravě na start, se otevřel jeden box přívěsného vozíku (z Lidic,
cca 25 holubů), tedy žádná polovina přepravníku OS Polabí, jak běžela fáma.
Vlastní start byl spontánní, po úletu holubů z boxu šlo do vzduchu vše, co
bylo v přepravnících. Spojení mezi řidiči a zodpovědnými startéry nebylo.
Německý startér na místě startu nebyl přítomen, onemocněl (stane se) – údajně
infarkt. Původně se uvažovalo o startu v 6,00 vzhledem k pozdnímu
příjezdu Klatov, se startovalo až v 8 hod - pozdě. Určenými startéry ČS pro
tento závod byli p.Truksa a Jáchym st., jimž podléhala a byla jimi zajišťována
přeprava holubů, včetně zajištění startérů v místě. V případně
nejednotného názoru na start, byl pověřen jako rozhodující hlas výcvikář ČS a
ČMSS Petr Husák. Odkud je zpráva pana Bastla na internetových stránkách –
vypuštěni proti vůli německého startéra (na základě mého dotazu, odpověď
–Jáchym). Po startu se jelo pro potvrzení za náhradním startérem dost daleko,
proč se nevyužila čerpací stanice u níž všichni stáli (havarijní stav, výjimka
toto umožňuje)
c)
Kopie
vývoje počasí v místě startu dle meteorologů přílohou
d)
Cesta
domů: cca mezi 11,30 a 12,00 okolo Frankfurtu bylo po pořádné vodě, možná i po
kroupách, ale to bylo 3-3,5 hodiny po startu, hlavní centrum krup bylo okolo
Krefeldu, což je o 90 km výše – kroupy chodí v pruzích. Domluveno:
s panem Šálkem, že při příštích dlouhých tratích, bude-li požádán, napíše
krátkou zprávu z průběhu cesty domů. Z výše uvedeného vyplývá, že část
dopravy nedodržela přepravní dohodu a od toho se odvinulo vše ostatní.
Revizní komise navrhuje(více nemůže):
1)
zjednodušit
závody DT (OS, MDT, CS, MDTČSM, Maratón klub)
2)
zvážit
konání těchto mega závodů (mnoho kritiků, málo pracovníků – pozor na osobní
zájmy)
3)
vytvořit
3 člennou startovací komisi velmi fundovaných a jazykově vybavených lidí, ještě
lepší by bylo, kdyby v místě startu měli kontakt a chtěli.
4)
úzce
spolupracovat s meteorology od OS výše – zlepšit čtení meteorologických
map uvedených na počítači. Většina startérů OS a výše jsou samouci.
5)
při
závodech s očekávanými extrémními podmínkami
a)
zvážit
hodinu vypuštění po vzájemné dohodě v startovací komisi
b)
zvážit
částečný nebo úplný návrat ze závodu
c)
start
odsunout o den
6)
vybavit
dopravní prostředky zásobami, penězi a připravit se na horší než na dobré.
7)
při
rozhodování o startu respektovat dlouhodobé předpovědi počasí
8)
vše
řádně projednat dopředu s konkrétními a zodpovědnými pracovníky OS a ŘV.
9)
zajistit
kvalitní a zodpovědné startéry v místě startu
10)
neopomenout
názory startérů v místě startu.
11)
doprava:
musí být spolehlivá, ochotná, pravdomluvná, organizovaná a řízená v místě
startu startéry svazu, s nimiž musí být ve spojení, jejich názory respektovat,
v případě svévolného porušení dohod krátit odměny
12)
chovatelé
musí zvážit, zda na tyto závody mají odpovídajícím způsobem připravené holuby.
13)
startéři
musí být v dosahu telefonu, případně počítače, informovaní,
14)
dohodnutí
a schopni rozhodnout, za což by měli být řádně honorováni.
15)
podmínkou
odměny dopravcům je doložení popisu cesty domů.
16)
počet
řidičů v posádce musí odpovídat vzdálenosti přepravy, musí respektovat
přestávky předepsané vyhláškou, žádné výjimky na přepravu živého nákladu
nejsou.
17)
podávat
pravdivé zprávy a k tomu využít a ne zneužít internet.
18)
dopravci
musí být na startu v klidu alespoň 3 hodiny před startem.
Než
jsem toto všechno zjistil a odvážil se to napsat vyslechl jsem si své, také
jsem si přečetl řadu urážek na adresu ŘV na internetu. Tato skupina lidí by se
měla stydět za způsob vyjadřování a co je možná horší, za šíření nepravdivých a
nepodložených zpráv. Šetření bylo vzhledem k závažnosti vedeno jak
předsedou ŘV panem Touškem, tak předsedou RK. Zjištěné podklady byly vzájemně
konzultovány a závěry se nelišily. Doufám, že další takové nepříjemné šetření
nebudeme muset absolvovat. Za což Vám předem děkuji.
Za KRK Ing.Václav Vorlíček